• kutno1
  • bsbs
  • choinki2

  marqs AKmedia viper 

WYSZUKAJ OGŁOSZENIE

  • DEKRA.png
  • kino2.jpg
  • SoftNet2.png
  • kino.jpg
sobota, 23 listopada 2019 17:15

To nie były plotki

Podczas sesji Rady Powiatu w miniony czwartek radni z PSL i IdG oraz była radna z Siemowita IV przegłosowali stosunkiem głosów 9:8 zatrudnienie w Starostwie radnego Romana Augustyniaka. Sam zainteresowany „polityk” z Leśniewic oddał na siebie głos, co wcale mnie nie dziwi.

Kilka dni przed sesją Rady Powiatu szef Siemowita Andrzej Kujawski poinformował mnie, że radna Teresa Russek nie reprezentuje już jego ugrupowania w Radzie Powiatu. Rozeszło się właśnie o głosowanie w sprawie Augustyniaka. Oboje mieli inne zdanie na ten temat. Andrzej Kujawski widział zawsze i widzi także dziś dobro Powiatu. Walcząc o Powiat przypłacił to zdrowiem ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, zaczął biegać długodystansowe odcinki i serce już lepiej bije. Oj brakuje tego człowieka w Radzie Powiatu, niestety ludzie pamiętają temat szpitala i PKS, co niewątpliwie się odbiło i na zdrowiu i na poparciu w wyborach samorządowych. Osobiście wolę samorządowców, którzy mają twardą rękę, twardy kręgosłup moralny i kierują się dobrem społecznym.

Przyjrzyjmy się radnej Teresie Russek. Kilka kadencji jeszcze jako radna GWS była w opozycji i nagle dostaje szansę członkostwa w Zarządzie. Czym kierowała się ta radna głosując nad zatrudnieniem Augustyniaka do Starostwa i jak się dowiadujemy na stanowisko Naczelnika Promocji i Rozwoju? Wcześniej towarzystwo koalicyjne zmieniło pod tę uchwałę Statut Rady Powiatu, który został właśnie po to tak ustanowiony, aby nie dochodziło do kupczenia stanowiskami. W czerwcu tego roku mówiła na sesji, że jest przeciwniczką przerostu etatu w Starostwie, a kilka miesięcy później swoim głosem popiera zatrudnienie radnego bez doświadczenia na tak ważnym stanowisku. Przecież nawet nijak się ma porównanie Naczelnika Andrzeja Wiśniewskiego do jego następcy. Promocja to ważna sprawa, w szanującej się instytucji czy też firmie istotne jest doświadczenie szefa promocji, co najmniej kilkuletnie na stanowisku związanym z organizacją działań promocyjnych.

Proszę się wsłuchać w wypowiedź Romana Augustyniaka - co mówi o swoim doświadczeniu i jak widzi promocję Powiatu. Zamiast prezentacji swojej osoby radni usłyszeli, że oto Adamski z portalu gostynin24 notorycznie pisze o nim artykuły. Rolą mediów, panie Augustyniak, jest kontrola samorządu i pokazywanie m.in. cwaniaków, którzy czerpią z tego, że mają mandat społeczny, a dla swoich prywatnych interesów idą bez pardonu po swoje. 

Kiedy doszło w peeselowym powiatowym towarzystwie do zmiany na stanowisku starosty i zamieniono Tomasza Matuszewskiego na Arkadiusza Boruszewskiego byłem zaskoczony i nie mogłem pojąć – dlaczego elokwentnego, kulturalnego i co najważniejsze uczciwego człowieka tak potraktowano? Może trochę za barwnie mówił ale widać było dobre przygotowanie z retoryki i prawdomówność. Dziś już wiem dlaczego dokonano zmiany.

Powiat to nie prywatny folwark i społeczeństwo musi wiedzieć na co albo na kogo są wydawane publiczne pieniądze. Po sesji chciałem na ten temat porozmawiać ze starostą Boruszewskim, jednak ten przyznał, że chce odetchnąć po męczącej sesji zarzucając portalowi gostynin24, że zamieściliśmy z nim wywiad. Że co? Jedyny, autoryzowany wywiad zamieściłem z obecnym starostą prawie rok temu 1 grudnia 2018 roku.

Poniżej link do wspomnianego wywiadu:

http://gostynin24.pl/index.php/item/1729-gosc-portalu-gostynin24-arkadiusz-boruszewski

Podczas sesji Boruszewski miał pretensje do mediów i ubolewał, że nie uczestniczą w wydarzeniach organizowanych przez Powiat czy też PSL, wskazał na listopadowe wydarzenia i patrzył się w naszą kamerę, podkreślając, że oto nowy szef promocji to zmieni. Czy Ty człowieku słyszysz to co mówisz? Jak media mają uczestniczyć w wydarzeniach, skoro nikt ich nie zaprasza i o tych wydarzeniach nie wiedzą?

– To są tylko plotki – tak starosta Boruszewski w styczniu skwitował komentarz do zatrudnienia Augustyniaka. Panie Boruszewski - to nie były plotki, to była uknuta zmowa w sprawie "stołków". Plotka to krąży taka, że jesteś pan tylko figurantem w Starostwie, a karty rozdaje marszałek. Jeszcze prędzej zanim pan myślisz wyjdzie to Wam bokiem.

Andrzej Adamski

Czytany 2738 razy

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Komentarze  

+3 # spr.! 2019-11-28
Nie tylko elektorat ale i co niektórzy z członków IdG zobaczyli to "mistrzostwo".
Na początku ubiegłej kadencji były radny miasta z IdG startował w konkursie na Naczelnika Wydziału Promocji bez powodzenia.
Już nigdy nie zagłosuję na IdG.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-2 # Marzena 2019-11-27
Gratulacje dla pana Augustyniaka za to , że zrobił w konia cały elektorat głosujący na niego...mistrz,po prostu ....mistrz.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+18 # Przekaz do Leśniewic 2019-11-26
Miernoty dostają mandat radnego i wykorzystują układy dla swoich prywatnych celów. Wstyd, gdzie honor radnego?!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+9 # Magdam 2019-11-26
Czy do kaczynskiego tez zwrocilby sie Pan z tekstem " czy ty czlowieku słyszysz to co mówisz?" co to za forma? Tak zwraca sie dziennikarz do starosty?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+24 # Old 2019-11-26
Synowa Pana Wojtalewicza jest naczelnikiem wydziału komunikacji... Czyli dziwicie się, że zagłosowal? Gdyby koalicja PSL IDG się rozpadła, to mnóstwo osób na tym by straciło... Min P. Wojtalewicz.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+4 # Lex 2019-11-26
Personalne ataki na członków rodziny oponenta jakie to pisowskie i żałosne.A tak dla ścisłości ta Pani tam pracuje ponad dziesięć lat i jest osobą naprawdę kompetentną i miłą - nie to co niektórzy tam pracujący.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+49 # do redaktora 2019-11-24
dlaczego pan nie pisze kto jest naczelnikiem wydziału komunikacji, nepotyzm całą gębą
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+5 # Lilia 2019-11-25
Cytuję do redaktora:
dlaczego pan nie pisze kto jest naczelnikiem wydziału komunikacji, nepotyzm całą gębą

A kto jest?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-1 # tez do redaktora 2019-11-25
nie znam opisywanej sprawy, wiec nie wypowiadam sie. Znam za to "obiektywizm" pana redaktora. Brakuje mu troszke do "obiektywizmu" TVP Kurskiego. Ale odpowiem panu redaktorowi tak, jak radny pisu poprzedniej kadencji. "Psy szczekaja, a karawana jedzie dalej". I mam jedno pytanie. Jak czuje sie pan redaktor w tej chwili? Jezeli jest panu komfortowo, to gratuluje. Mnie nie bylo i tym sie roznimy. Obawiam sie, ze tego pan nie wydrukuje, ale chcialbym sie mylic.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # mgr 2019-11-25
...i POmyliła się pani w każdej kwestii.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-7 # cenzura+ 2019-11-25
Nie myliła się w żadnej - wyjątek potwierdza regułę
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+23 # As 2019-11-24
Karty rozdaje ten, kto zdecydował o staroście Tomaszu Matuszewskim
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+20 # Old 2019-11-24
Do mieszkanki : Płatny członek zarządu, droga Pani... Płatny... Nie stanowiska, bo stanowiska zawsze będą swoim dawać, niezależnie czy burmistrz będzie z Pisu czy Po czy PSL.. Zawsze! Tu chodzi o przyzwoitośc wobec wyborcy. Jak radny może mieć pensje za nic.. Żadnych kwalifikacji, żadnego doświadczenia... Chodzi o zwykła przyzwoitośc.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+14 # Zygy N. 2019-11-24
Pani Izo, proszę mi pokazać w mieście i gminie, który radny jest zatrudniony na stanowisku podległym burmistrzowi lub Wójtowi? Czy Pani zna kompetencje działania gminy, miasta i powiatu? Chodzi o ten konkretny przypadek, jak za utrzymanie władzy kupczy się stanowiskami. PSL ma wszystko. Staroste, Vice, przewodniczącą rady, i zarząd... Więc muszą coś z tortu oddać koalicjatom, bo nie będą mieć większości... Gdzie tu honor? Brak.. Mam nadzieję, że wyborcy za 4 lata ocenią wiarygodność tych Państwa.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+12 # Iza 2019-11-24
Proszę czytać ze zrozumieniem. Czy ja gdzieś napisałam, że redaktor nie ma racji w tej sprawie, albo broniłam tego, co robią radni? Ja nie popieram tego, co się dzieje w powiecie. Po prostu opisałam coś, co od dawna dostrzegam na naszych gostynińskich portalach. Przecież opisywana sytuacja to kolejna patologia w naszych samorządach. Ale czyja to wina, że tak się dzieje? Nas. Każdego z nas. Nas wyborców. Ktoś głosował na tych ludzi. A obserwując to, co się dzieje czy w powiecie czy w mieście czy w gminie to można zauważyć, że mieszkańcom jest wszystko jedno. Są jakieś afery - nikt się nie interesuje, nie interweniuje, wszystko ucicha. A potem znowu głosujemy na tych samych ludzi, którzy startują w większości tylko dla kasy. A jak dobrze wiemy niektórzy dla utrzymania władzy zrobią wszystko. Wszystkiemu jesteśmy winni my wyborcy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+26 # sss 2019-11-24
Najbardziej mnie śmieszy gdy ludzie nie wiedzący co to honor-pysk sobie nim wycierają
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+15 # Mieszkanka 2019-11-24
Bardzo trafny komentarz p. Izy. Popieram. Również uważam, że nie ma w naszym mieście neutralnego portalu. Portal gostynin 24 milczał przykładowo w momencie zatrudnienia przez burmistrza doradcy w osobie Mokoka, który pobierał wysokie wynagrodzenie a kompletnie nie nadawał się na to stanowisko. Następna sprawa to mianowanie prezesem spółki Zamek Gostyniński Pana Pawła. Nie robił wówczas portal żadnej afery i nie pytał o doświadczenie i przygotowanie do pełnienia tak ważnej, trudnej i odpowiedzialnej funkcji. Nie pytał o znajomość języków obcych. Czyli, jak burmistrz zatrudnia i obstawia swoim mi ludźmi prestiżowe stanowiska, to jest według redaktora A damskiego jest w porządku. To nie jest obiektywizm p. Redaktorze i doskonale Pan o tym wie. W tym momencie robi się wielką aferę. Pisze Pan, że media są po to, by pilnować władzę w ich poczynaniach i w wydawaniu publicznych pieniędzy. Jakoś pod tym względem nie przedstawia Pan burmistrza i stanowisk przez niego mianowanych. Proszę, aby umieścił Pan ten komentarz skoro nazywa się Pan osobą obiektywną i prawdomówną.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # ad Iza 2019-11-23
Czyżby pani Iza popierała PSL, bo dzięki temu dostała intratne stanowisko?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+9 # Iza 2019-11-24
Nie ma Pan/Pani racji - nie zajmuje żadnego stanowiska związanego z samorządem. I nie popieram PSL - w życiu na nich nie głosowałam i nie zagłosuje. Po prostu jestem obserwatorem naszej lokalnej polityki. Niestety w Gostyninie brakuje nam niezależnych, obiektywnych mediów. Nie może być tak, że dany portal wytyka ciągle błędy/układy/kontrowersje jednej partii czy jednemu samorządowi a pozostałych tylko chwali. Przecież wszyscy dobrze wiemy, że ani powiat, ani gmina ani miasto nie funkcjonują dobrze. A z jednego z naszych gostynińskich portali rysuje się obraz miasta Gostynina jako krainy miodem i mlekiem płynącej, a z drugiego tragicznego miasta. Proszę tylko o obiektywnosc i trochę samokrytkti.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+2 # cenzura+ 2019-11-25
Nie musi się Pani nikomu ze swych poglądów tłumaczyć - a już na pewno nie pisowskim trollom
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+22 # Iza 2019-11-23
Szanowny Panie Redaktorze, mówi Pan, że rolą mediów jest kontrola samorządów - z czym się oczywiście zgadzam - więc proszę być konsekwentnym i również zająć się kontrolą pisowskich miasta i gminy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować

Dodaj komentarz

NAJNOWSZE KOMENTARZE


doktor
facebook_page_plugin
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.
Ok