Wiata przystankowa przepisy
Wiaty przystankowe są traktowane jako minimum do zapewniania komfortu pasażerom podczas oczekiwania na przyjazd miejskiego środka transportu. Najczęściej stosowanym w Polsce rozwiązaniem są wiaty przystankowe złożone z trzech ścian bocznych pokrytych dachem. Ściany najczęściej są przeszklone, dzięki czemu możliwa jest wygodna obserwacja otoczenia. Wiaty takie stanowią skuteczną ochronę przed negatywnym działaniem czynników zewnętrznych jak wiatr, deszcz czy śnieg.
Dodatkowo wiata musi zapewnić osobom przebywającym w jej obszarze bezpieczeństwo. Konstrukcja przystanku powinna być wytrzymała, trwała, całość musi być przymocowana do podłoża za pomocą kotwienia. Solidne i trwale wykonane fundamenty zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, nawet przy bardzo silnym wietrze.
Nowoczesne wiaty przystankowe
Jednym z głównych elementów charakteryzujących dobrą wiatę przystankową jest zadaszenie. Powinno ono zapewniać ochronę przed słońcem i deszczem. Dodatkowo wiata przystankowa, zwłaszcza w dużej aglomeracji powinna być obiektem spójnym stylistycznie z otoczeniem i małą architekturą miejską. Dobrze zaprojektowane wiaty są estetyczne i harmonizują z innym elementami znajdującymi się w jej pobliżu. Każdy przystanek powinien być wyposażony w tablicę informacyjną, na której znajdują się godziny odjazdu i przyjazdu autobusów lub tramwajów. Kolejnym ważnym elementem wiaty przystankowej są wygodne siedziska. Mogą to być ławki drewniane lub wykonane z PCV. Muszą być wytrzymałe, wygodne i łatwe do utrzymania w czystości.
Wiata przystankowa jest niezbędnym elementem małej architektury miejskiej. Poza funkcjami ochronnymi przed czynnikami zewnętrznymi powinna również zapewniać oczekującym na autobus maksimum bezpieczeństwa. Ważne, aby wiata była stabilnie przymocowana do podłoża i chroniła przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi.
Napisz komentarz
Komentarze