- To strategiczna inwestycja drogowa, która będzie stanowić nowy kręgosłup komunikacyjny naszego miasta i zapewni wzrost bezpieczeństwa mieszkańcom. Trasa wyprowadzi transport z ładunkami niebezpiecznymi, a także odciąży centrum Płocka od ruchu aut osobowych, przez co obniży hałas i przyczyni się do poprawy stanu środowiska naturalnego. Trasa otwiera też nowe tereny inwestycyjne położone na północy miasta. Co ważne, pozyskaliśmy na tę inwestycje dofinansowanie z Unii Europejskiej – informuje prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.
Korzyści wynikające z oddania nowej trasy podkreśla też marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.
- Sprawniejsza komunikacja, wyprowadzenie ruchu z centrum miasta i lepsze warunki do rozwoju przedsiębiorczości. To ważny dzień dla mieszkańców Płocka, ale i samorządu województwa. To właśnie takie projekty zmieniają nasz region, dlatego z przyjemnością je dofinansowujemy. Przypomnę tylko, że od początku istnienia samorządu województwa przekazaliśmy do regionu płockiego ok. 1 mld zł z UE i 834 z budżetu Mazowsza. To duże wsparcie, ale najważniejsze, że przełożyło się na jakość i komfort życia mieszkańców – zauważa marszałek Adam Struzik.
Łącznie powstało ponad 7,2 km nowych dróg (długość głównej drogi – 2,7 km, – długość dróg serwisowych wraz z sięgaczem do ul. Otolińskiej – 3,6 km, długość łącznic – 830 metrów), które łączą się z węzłem „Bielska” - czyli dwoma wiaduktami: drogowym (po którym przebiega ul. Bielska) i kolejowym. Wiadukt kolejowy ma ponad 39 metrów długości i ponad 8,6 m szerokości, a wiadukt drogowy - 37 metrów długości i 17,80 m szerokości.
Wykonawcą inwestycji była firma SKANSKA. Koszt inwestycji to 37,5 mln zł, a dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO Województwa Mazowieckiego w latach 2014-2020 wyniosło 30,1 mln zł.
Zespół Współpracy z Mediami
Urzędu Miasta Płocka
Napisz komentarz
Komentarze