Zakup samochodu do pracy w terenie Ekodoradcy

Miasto Gostynin jest uczestnikiem projektu realizowanego w ramach projektu pn. „Mazowsze bez smogu” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej planowanego do realizacji w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza na lata 2021 – 2027, którego liderem jest Województwo Mazowieckie. Projekt ma na celu poprawę jakości powietrza na terenie województwa mazowieckiego.
  • Źródło: www.gostynin.pl

Zatrudniony w mieście ekodoradca – Sebastian Gaza zajmuje się przede wszystkim:

- pomocą w zakresie szeroko pojętej termomodernizacji budynków tak aby spełniały one obecnie obowiązujące warunki techniczne (WT2021), a mieszkańcom żyło się lepiej i zdrowiej;

- udzielaniem informacji na temat możliwości pozyskania dotacji na wymianę nieefektywnych i zagrażających zdrowiu źródeł ciepła,

- informacji o możliwości instalacji odnawialnych źródeł energii,

- monitorowaniem stanu źródeł ciepła;

- braniem udziału  w kontrolach palenisk realizowanych na terenie miasta;

- koordynacją działań informacyjno-edukacyjnych realizowanych w ramach projektu oraz diagnozowaniem ubóstwa energetycznego.

W ramach tego projektu został zakupiony samochód niskoemisyjny, który będzie służył Ekodoradcy do pracy w terenie.

Ekodoradca wyposażony będzie także między innymi w kamerę termowizyjną za pomocą, której mieszkańcy miasta za darmo będą mogli sprawdzić ubytki ciepła w swoich domach.

Łączny koszt projektu wynosi 1 467 474,05 zł. Koszt zakupu samochodu wyniósł – 146 700,00 zł brutto z czego 124 695 zł pochodzi ze środków unii europejskiej, a 22 005 zł zostało sfinansowane z budżetu miasta.

Liderem projektu jest Województwo Mazowieckie.

Dziękujemy za realizację tego projektu Samorządowi Województwa Mazowieckiego na czele z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego Adamem Struzikiem.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PO-ptokach 10.09.2024 10:21
Rozumiem, że w zamyśle systemem AMI, który na chwilę obecną raportuje pobory mocy na stacjach oraz z założenia ma raportować poszczególnych odbiorców, . Mało realne. Ten system na chwilę obecną nie potrafi bez błędów zraportować zwykłego zużycia na stacji SN/nN. Więc rozliczenie godzinowe w tym przypadku to abstrakcja, a mówienie o sprawczości takiego systemu opartego na AMI, to populizm. Mam nadzieje, że nikt tego wywodu nie bierze ad persona... Taki jest stan rzeczy na dzień dzisiejszy. Czym innym są założenia tej koncepcji.

PO-ptokach 09.09.2024 15:04
Do Olek- pięknie napisane, na chwilę obecną operator, zmierzy czasowy pobór chyba termometrem, bo innej możliwości nie ma, odczyty będą uśredniane, i zawsze na korzyść OSD, nadwyżki szczytowe powodują, iż dyspozycja moc musi wyłączać obwody po stronie SN, co skutkuje przerwami w dostawie, ale też uspokaja sytuację na sieci. Więc bajki o udziale 1/3 zielonej energii w całym układzie, to zwykły populizm. Nie posiadamy na chwilę obecną sieci pozwalających na wdrażanie pomysłów wykorzystania zielonej energii choćby w 1/3 jej mocy, stąd w obecnej wersji Mój prąd - przyklejony został magazyn. Gratulacje optymizmy, ale dane jakie podaje ministerstwo nie do końca odzwierciedlają faktyczną sytuację. Proponuję poczytać, co dzieje się na GPZ z chwilą kiedy jest nadwyżka w sieci.

a psik 09.09.2024 20:03
Miło mądrego posłuchać(POCZYTAĆ)

Olek 10.09.2024 09:17
Rozliczenia w czasie rzeczywistym realizowane są u Odbiorcy Końcowego na podstawie urządzenia pomiarowego "on-line", które z mierzy i raportuje ilość energii pobranej i oddanej w sposób praktycznie ciągły .Rozliczenia mają być w przedziałach godzinowych. Konsument/Prosument dzień wcześniej na podstawie danych z Towarowej Giełdy Energii Elektrycznej będzie znał stawki godzinowe. Na tej podstawie będzie mógł także zarządzać poborem energii, aby wykorzystać przedziały czasowe w których cena energii jest najniższa i jednocześnie ograniczać pobór w godzinach szczytowych. Tutaj świetnie wpisuje się ładowanie samochodu w godzinach z najniższą stawką lub nawet ujemną. Jaj rozumiem, że nasz system elektroenergetyczny w obecnej formie ma problemy szczególnie w okresach wzmożonej generacji energii (wolne dni od pracy, słońce i wiatr), ale proponowany powyżej system stymulujący pobór energii w czasie jej nadprodukcji jest w interesie systemu energetycznego, bo ma wypłaszczać pobór mocy w ciągu doby. Do czasu rozwoju sieci i możliwości jej przesyłu a także powstania magazynów energii (głównie elektrowni szczytowo-pompowych i innych dużych magazynów) problem będzie istniał. Przy także dużej ilości małych instalacji fotowoltaicznych i braku możliwość bieżącego magazynowania nadwyżek produkcji sytuacja PSE nie jest różowa i mają bardzo dużo pracy nad zapanowaniem nad stabilnością systemu elektroenergetycznego. Jednak ze strony konsumenta energii elektrycznej obecny system rozliczeń jest korzystny i świadome zarządzanie poborem energii może być bardzo opłacalne i jak pisałem wcześniej np. posiadanie samochodu elektrycznego i ładowanie go w czasie , gdy ceny energii są ujemne zagwarantuje niskie koszty jego eksploatacji A co się dzieje w gostynińskim GPZ ?

eco 07.09.2024 15:41
Może ekodoradca doradziłby pani burmistrz, żeby nie promowała skandalicznego konkursu na " głośny wydech" w dniu 28.09.24 w ramach hucznego zakończenia sezonu motocyklowego. Mam nadzieję, że policja z sonometrem też tam będzie i zabierze nie jeden dowód rejestracyjny. Czas zacząć walkę z hałasem. To także bardzo groźne zanieczyszczenie środowiska.

aaaAA 16.09.2024 20:50
Pasja, osoby które chętnie biorą udział w akcjach charytatywnych wiele pomagają jest według Ciebie anty? Zawsze jest coś szkodzącego zawsze to będize ale jest druga strona. Strona ludzi którzy potrafią stworzyć rodzine a nie szukać problemu gdzie go nie ma. Potrafią się zjednoczyc i pomóc. Więc teraz własny rachunek ile razy pomogłeś komuś , uczestniczyłeś w zbiórce itp?? Albo jakim jesteś konsumentem wyjdzie że wcale nie eko. Tak do przemyślenia bez odp...

Pan znany z internetu 07.09.2024 14:05
A gdzie będzie ładowany? Z gniazdka w którym jest prąd wytwarzany ze spalania węgla

Olek 07.09.2024 15:49
Jeśli byłby elektryczny to z gniazdka. A że jest spalinowy to na Orlenie :-) A co do prądu. Średnio 1/3 prądu w Polsce pochodzi ze źródeł odnawialnych. W tym momencie (słoneczna, letnia wrześniowa pogoda, godzina 15) to ponad 46 procent. Są dni , gdzie te wartości przekraczają 60% a że elektrowni opalanych węglem nie można ot tak zatrzymać a jedynie zredukować do około 40%, to nie mamy co robić z prądem i ceny prądu są nawet ujemne! Od sierpnia br. prawie każdy może po podpisaniu stosownej umowy z Energą korzystać z tego przywileju i otrzymywać pieniądze za to, że pobiera energię z sieci ! A gdyby tak mieć samochód elektryczny i wtedy go ładować to Energa płaciłaby za jego tankowanie/ładowanie!

No cóż 07.09.2024 16:00
W gniazdku płynie nie tylko prąd z elektrociepłowni ale i prąd z elektrowni wodnych, wiatrowych , fotowoltaicznych!

obatel 07.09.2024 11:37
Ja tylko nieśmiało przypominam o zadłużeniu miasta na 18 mln. złotych !!!!!!!!

vxc 07.09.2024 16:03
obatel 07.09.2024 11:37
Ja tylko nieśmiało przypominam o zadłużeniu miasta na 18 mln. złotych !!!!!!!!
Jak byś czytał ze zrozumieniem to byś wiedział że ten nowiutki samochód kosztował miasto 22 tysiące złotych !

a psik 07.09.2024 16:43
jak byś rozumiał co piszesz to byś wiedział że ta reszta sumy to też nasze pieniądze tylko z innej półki.

vxc 07.09.2024 18:48
a psik 07.09.2024 16:43
jak byś rozumiał co piszesz to byś wiedział że ta reszta sumy to też nasze pieniądze tylko z innej półki.
szczególnie twoje z socjalu który pobierasz

Olek 07.09.2024 08:39
Za mniejsze pieniądze można było kupić nowy samochód elektryczny + zamontować kilka paneli fotowoltanicznych do produkcji energii. Wówczas zakup byłby znacznie bardziej racjonalny finansowo i wizerunkowo.

Tomek 06.09.2024 18:38
Są ważniejsze potrzeby niż samochód służbowy

Hahaha!!! 06.09.2024 20:38
zrzuta na "bidulki" z pis-u

ona 06.09.2024 18:18
Do Ased to kurtka, kalosze i parasolka

Ased 06.09.2024 17:19
Niektóre komentarze są niespójne. Afera była o zakup i pochwale ze lack kupił z dotacji. Tutaj okazuje zie ze również więc powinna być analogicznie pochwala... to ze powinni rowerami ok, a kiedy pada deszcz lub są gorsze warunki???

sarkazm 06.09.2024 17:05
To już teraz będziemy oddychać świeżym powietrzem?

ja22 06.09.2024 16:25
A niby prąd z czego jest produkowany?By naładować auto

a psik 06.09.2024 17:25
z wiatru i słońca

AAaa 16.09.2024 20:47
Tutaj kwestia dlaczego kupujemy auto elektryczne i jakie mamy podstawy do tego. Jeśli samochód jest ładowany z dostępnych ładowarek lub dom i tą energie kupujemy to nie jest on w żaden sposób ekonomiczny ponieważ energia jest produkowana przesyłana występują straty itp. Natomiast jeśli posiadamy własną instalację fotowoltaiczną to już mamy ekologiczne auto a bardziej używane jest w sposób ekologiczny. Podczas sprzedaży prądu i odkupowania nie tylko tracimy na samej cenie kWp ale również na przesyle kiedy tą energie wrzucamy w akumulatory jest to dla nas czysty zysk i wszystko jest ok. Kwestia tego jak kto to użytkuje i jak wykorzystuję. Posiadam hybrydę plug-in i wokół komina jeżdżę za darmo, co więcej nie mam opłat za prąd i ogrzewanie. Pompa ciepła instalacja 10kW na trackerach i 10kW stacjonarnie. Wszystko mi się spina i jedyny koszt jaki mam to teraz woda + czasami benzyna jak jeżdżę dalej. Więc jest ekologiczny i niezależny...

Dymek 06.09.2024 15:19
Ekodoradca w mieście powinien być wyposażony w rower a nie w samochód, bo więcej by widział, słyszał i czuł .

słabe opady deszczu

Temperatura: 4°C Miasto: Gostynin

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 11 km/h

Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama