Nie było to jednak zwykłe przebieranie się – każdy szczegół miał znaczenie. Stroje, rekwizyty, mimika, a nawet światło zostały dobrane tak, by jak najwierniej oddać nastrój i kompozycję oryginalnych dzieł. W efekcie powstały niezwykłe „żywe obrazy”, które zachwyciły nauczycieli, rodziców i wszystkich, którzy mieli okazję je zobaczyć.
Wśród odtworzonych dzieł znalazły się zarówno klasyki malarstwa polskiego, jak i światowego. Teresa wcieliła się w postać Ingrid z obrazu Mojżesza Kislinga, Adrian przyjął pozycję śpiącego chłopca z dzieła Stanisława Wyspiańskiego „Śpiący Staś”, a Paweł doskonale oddał klimat obrazu „Chłopiec w słomkowym kapeluszu” Jana Chruckiego. Maja stała się tajemniczą damą z „Portretu kobiety” Karola Schweikarta, a Marcelina doskonale uchwyciła delikatność postaci z obrazu „Helenka z wazonem” Stanisława Wyspiańskiego.
Zuzanna z niezwykłą precyzją odtworzyła słynny obraz „Dziewczyna z perłą” Johannesa Vermeera, a Kalina wcieliła się w postać z „Portretu dziewczynki” Wyspiańskiego. Zofia zachwyciła interpretacją „Dziewczyny z żółtą różą” Tadeusza Popiela, a Amelia odtworzyła ekspresję Beatrice Cenci z portretu przypisywanego Rafaelowi.
Nie mogło zabraknąć również dynamicznych i pełnych emocji przedstawień. Mikołaj i Fabian wspólnie stworzyli kompozycję inspirowaną „Mietkiem opartym na rękach” Wyspiańskiego, a Igor wcielił się w chłopca z obrazu „Chłopiec w niebieskim berecie” Mojżesza Kislinga. Wojtek i Wiktor podjęli się zadania odtworzenia atmosfery „Chłopca śpiącego nad książką” Jean-Baptiste’a Greuze’a.
Aleksander z niesamowitą powagą i charyzmą wcielił się w Stańczyka z obrazu Jana Matejki, a Szymon z wyjątkowym urokiem odtworzył „Chłopca z kotkiem” Rajmunda Kanelby. Michalina stała się pełną wdzięku baletnicą, wzorując się na obrazie Jarosława Kosakowskiego, natomiast Alicja oddała subtelność postaci z obrazu „Dziewczynka z gołębiem” Danuty Muszyńskiej-Zamorskiej.
Wielką sztukę można też zobaczyć w autoportretach – Aleksy wcielił się w samego Stanisława Wyspiańskiego, a Antoni podjął wyzwanie odtworzenia klimatu obrazu „Garoto com banana” Jose Ferraza de Almeida Juniora. Zuzanna po raz kolejny zachwyciła interpretacją postaci z obrazu „Marząca Teresa” Balthusa, a Julia przeniosła nas w taneczny świat Isadory Duncan z dzieła Paula Swana.
To niezwykłe przedsięwzięcie pokazało, jak wielką pasję do sztuki mogą mieć dzieci. Dzięki wsparciu rodziców i nauczycieli uczniowie nie tylko świetnie się bawili, ale także poznali historię malarstwa i docenili kunszt dawnych mistrzów. Każdy detal ich pracy świadczył o zaangażowaniu, kreatywności i niezwykłym poczuciu estetyki.
Projekt ten udowadnia, że sztuka nie jest zamknięta w muzealnych ramach – ona żyje, jeśli tylko pozwolimy jej stać się częścią naszego świata. A młodzi artyści z klasy II c pokazali, że potrafią tchnąć w nią nowe życie z niesamowitą pasją i wrażliwością.










































Napisz komentarz
Komentarze