Temat przewodni szkolenia brzmiał: Od ery minojskiej do czasów współczesnych.
Podczas rozmaitych zajęć edukacyjnych, warsztatów i szkoleń, odbywających się nie tylko na terenie szkoły, zapoznano nas z bogatą historią wyspy oraz z tradycją i kulturą mieszkańców Krety. Oglądaliśmy pokazy tradycyjnych tańców, przedstawienia związane z mitologią, zwiedziliśmy ruiny zamku Knossos, gdzie według legendy Tezeusz pokonał Minotaura i wydostał się z labiryntu dzięki pomocy Ariadny. Uczestniczyliśmy w zajęciach z archeologiem, który opowiadał o swojej pracy i uczył dzieci techniki pracy przy wykopaliskach. W ramach wycieczek edukacyjnych zwiedziliśmy też wspaniałe Cretaquarium, Muzeum Historii Naturalnej oraz Fundację Badań i Technologii Krety. Konstruowaliśmy roboty podczas zajęć z robotyki i braliśmy udział w międzynarodowym quizie historyczno-geograficznym.
Kreta to miejsce bogate w sady oliwne i winnice, które też mieliśmy okazję zobaczyć, a nawet zapoznać się z procedurą wytłaczania oliwy z oliwek. Częstowano nas wieloma miejscowymi przysmakami, do których niezwykle często dodaje się miód i oliwę. Nauczyciele zostali też zaproszeni na spotkanie z władzami miasta do Ratusza oraz w wolnym czasie zwiedzili miasta Chania i Rethymno.
Pobyt w Grecji był zarówno dla uczniów jak i nauczycieli doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy oraz przyczynił się do rozwoju kompetencji językowych. Zawiązaliśmy wiele nowych znajomości i przyjaźni. Wspaniała atmosfera, gościnność gospodarzy i słoneczna pogoda sprawiły, że z żalem żegnaliśmy Heraklion.
Renata Zalewska – koordynator projektu
Napisz komentarz
Komentarze