Jesienią bieżącego roku w Jedynce zakończony został jeden z takich projektów o nazwie Moje pasje moją przyszłością, który odbywał się w ramach programu Erasmus+. Jego realizacja trwała od 01.10.2017r. do 30.09.2019r. a całkowita kwota dofinansowania opiewała na kwotę 35945 € (ok. 153000 zł). Koordynatorem projektu była jedna z nauczycielek SP1 – pani Renata Zalewska, również Szkoła Podstawowa nr 1 w Gostyninie była szkołą koordynującą wspólne działania szkół uczestniczących w projekcie, wśród których znalazły się szkoły podstawowe z Hiszpanii (Murcia), Grecji (Heraklion) oraz Chorwacji (Vinkovci).
Celem głównym projektu było stwarzanie uczniom możliwości rozwoju ich pasji i zainteresowań, a także wzrost umiejętności komunikowania się w języku angielskim i wykorzystanie nowoczesnych technik informacji i komunikacji. Założone cele zostały w pełni zrealizowane poprzez działania projektowe, które skupione były wokół kwestii związanych z rozwojem zainteresowań uczniów oraz z podnoszeniem kompetencji zawodowej kadry pedagogicznej. Aby zrealizować te zamiary podjęto szereg działań na szczeblu lokalnym i międzynarodowym. Efektywność projektu podniosły cztery międzynarodowe szkolenia dla uczniów i nauczycieli (tygodniowy pobyt w każdym państwie projektu), podczas których uczniowie mieli okazję uczestniczyć w zajęciach ze swoimi rówieśnikami z innych krajów, demonstrować swoje pasje na forum międzynarodowym, zdobywać wiedzę z interesujących ich dziedzin, poznawać nowe możliwości TIK, rozwijać sprawności językowe.
Nauczyciele brali udział w warsztatach i szkoleniach poznając nowe metody, obserwując zajęcia prowadzone innowacyjnymi metodami, doskonaląc własne umiejętności językowe, zapoznając się z nowoczesnymi narzędziami TIK. Udział w projekcie przyniósł wiele długofalowych korzyści szkole, nauczycielom, uczniom i ich rodzinom. Wszyscy poszerzyli swoją wiedzę o krajach biorących udział w projekcie, o podobieństwach i różnicach w kulturze. Zwiększyły się umiejętności nauczycieli i uczniów w dziedzinie nowoczesnych technologii, informacji i komunikacji oraz ich kompetencje językowe. Zawiązały się przyjaźnie, które dzięki nowoczesnej technologii i komunikacji będą mogły się rozwijać po zakończeniu projektu.
Anna Pakulska
SP1
Napisz komentarz
Komentarze