Kurier najtaniej
Cena jest jednym z kluczowych aspektów sprawy. We wspomnianym raporcie o e-commerce w Polsce 65% respondentów zadeklarowało, że do dokonywania zakupów w sieci motywują ich atrakcyjniejsze niż w sklepach tradycyjnych ceny. A trzeba pamiętać, że na cenę zakupów składa się nie tylko cena towaru, ale także koszt dostawy. Ponad połowa ankietowanych zadeklarowała, że niższe ceny i niższe koszty dostawy mogłyby skłonić ich do częstszego robienia zakupów przez internet (odpowiednio 55% i 53% odpowiedzi). Także internauci niekupujący w sieci wskazują na niższe ceny towarów i dostawy jako na coś co mogłoby skłonić ich do zakupów w sieci. Który kurier najtaniej dostarcza przesyłki?
W 2019 roku Polski Instytut Badań Jakości PIBJA przeprowadził badanie opinii klientów, w którym InPost otrzymał najwyższe noty za ‘akceptowalność kosztów nadania przesyłki’. Dwa lata wcześniej ten sam Instytut Badań Jakości przeprowadził analizę cenników siedmiu firm kurierskich, uwzględniając przesyłki o różnej wadze i gabarytach. Tu również kurier najtaniej wypadł w ofercie InPostu, mogąc się pochwalić 93 punktami na 100 możliwych. To jednak ceny dla klientów indywidualnych. Dla e-sklepu bardziej korzystna jest umowa na pakiet usług kurierskich. W tym zakresie brakuje aktualnych badań rynku. Najnowsze, przeprowadzone przez portal Nowy Outsourcing, pochodzi z 2016 roku i obejmowało zapytanie ofertowe, które redaktorzy portalu wysłali do kilku operatorów kurierskich. W tym przypadku również najtańsza okazała się być oferta InPost. Obecnie analogiczny do tamtej oferty pakiet usług (Maxi Firma 100 - obejmujący 100 przesyłek) kosztuje ok. 1100 zł. No więc, wysyłaj taniej z InPost?
Wybór i szybkość
Jeżeli chodzi o negatywne doświadczenia związane z zakupami w sieci 31% respondentów w badaniach opinii klientów e-commerce wskazało na długi czas oczekiwania na dostawę jako na jeden z największych problemów. Ważne więc, żeby dostawy były szybkie. Większość operatorów deklaruje dostawę w podobnych terminach. Chociaż InPost chwali się, że 98% przesyłek do paczkomatów dociera w 24h (w tym także w sobotę), to zobowiązany jest do dostawy w ciągu standardowych dwóch dni roboczych.
Poza tym, 49% respondentów wskazało, że do robienia zakupów przez internet motywuje ich wiele dostępnych sposobów dostarczenia lub odbioru zakupów. Warto więc zdecydować się na firmę oferującą obok usług kurierskich także możliwość odbioru w punkcie czy paczkomacie. W tym miejscu trzeba wspomnieć, że najpopularniejszą (po doręczeniu przez kuriera) formą dostawy są właśnie paczkomaty, a na trzecim miejscu opcja określona jako “darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu”. Czyli należy też zwrócić uwagę na wycenę paczki ze zwrotem przez wybranego operatora.
Napisz komentarz
Komentarze