GRUPA MUSZKIETERÓW
jest zrzeszeniem blisko 300 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Pod względem obrotów Grupa Muszkieterów jest największą grupą franczyzową w Polsce w swojej kategorii. W trzecim kwartale 2020 roku Grupa Muszkieterów wypracowała obroty narastające wyższe, nie licząc stacji paliw, o blisko 220 milionów złotych w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Wzrost obrotów like-for-like (na sklepach porównywalnych) wyniósł blisko 5 proc. Całkowite obroty zarządzanych przez Grupę sieci sklepów Intermarché, wraz ze stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły w Polsce w omawianym okresie 5,76 miliarda złotych.
BRICOMARCHÉ
jest liderem na rynku supermarketów typu „dom i ogród” pod względem obrotów. Misją marki jest wspieranie klientów w rozwijaniu zainteresowań oraz pasji związanych z domem i ogrodem, dzięki oferowaniu różnorodnych kategorii produktów zawsze w atrakcyjnych cenach. Sieć oferuje około 25 tysięcy produktów z czterech głównych działów: majsterkowanie, budowlany, dekoracja i ogród. Klienci mogą wybierać również spośród bogatego asortymentu marek własnych, w tym m.in. Apiron – karmy i przysmaki dla psów i kotów, Nuance – farby i akcesoria malarskie, Coteka – narzędzia remontowo-budowlane oraz Jardibest – narzędzia do pracy w ogrodzie. W ofercie supermarketu znajdują się także dodatkowe usługi, takie jak wycinanie otworów w blatach, transport zakupionych towarów czy cięcie drewna.
W 2020 roku sieć Bricomarché dynamicznie rozwinęła udogodnienia z zakresu e-commerce. Od kwietnia 2020 roku klienci wszystkich sklepów sieci mają możliwość złożenia zamówienia online i wyboru jednej z kilku form odbioru, w tym dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej. Sieć rozwinęła także portfolio Bricomatów – autorskiego i unikatowego rozwiązania, które umożliwia odbiór również wielkogabarytowych artykułów w systemie 24/7. Specjalne boksy do odbioru zamówień on-line są obecnie dostępne obok 24 supermarketów Bricomarché, a celem sieci jest sukcesywne rozwijanie tego udogodnienia.
Supermarkety Bricomarché zlokalizowane są przede wszystkim w małych i średniej wielkości miejscowościach, których liczba mieszkańców nie przekracza 70 000. W kwietniu 2019 roku, poprzez otwarcie supermarketu w Galerii Pestka w Poznaniu, sieć rozpoczęła strategię wchodzenia do dużych miast. Obecnie sklepy Bricomarché, poza dwoma placówkami w Poznaniu są także dostępne m.in. we Wrocławiu, Kielcach czy Bytomiu. Obecnie w Polsce działa około 170 supermarketów Bricomarché oraz 6 składów budowlanych, które swoim zasięgiem obejmują całą Polskę. Składy budowlane zaopatrują sklepy Bricomarché, a także bezpośrednio ich klientów w materiały budowlane oraz asortyment ogrodniczy z wykorzystaniem samochodów HDS, które zapewniają transport bezpośrednio na miejsce realizowanej inwestycji. Powierzchnia handlowa sklepów Bricomarché wynosi średnio ponad 1700 m2.
Napisz komentarz
Komentarze