Reklama
Reklama
Reklama

Jak walczyć z marnowaniem żywności w sklepie?

Grupa Eurocash wydała e-podręcznik „Szanujemy, nie marnujemy!”. Publikacja, skierowana do właścicieli i pracowników sklepów detalicznych, skupia się na tematyce niemarnowania żywności i kompleksowo wspiera w tym zakresie odpowiedzialnych przedsiębiorców. Podręcznik powstał z myślą o klientach Grupy, jednak zgodnie ze swoją misją rozwijania przedsiębiorczości i wspierania rynku niezależnego, Eurocash udostępnił go szeroko. Może z niego skorzystać każdy właściciel sklepu spożywczego.

Na ponad 100 stronach podręcznika zawarto najświeższe informacje o problemie, uzupełnione o porady, komentarze 11 ekspertów, a także linki do stron, badań, artykułów i ciekawych podcastów. Nie zabrakło także praktycznej interpretacji wymogów, jakie na sprzedawców żywności nakłada ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności oraz wzorów umów i raportów potrzebnych do ich spełnienia. Dla klientów Grupy Eurocash to ważny wątek, bo od września 2021 r. zapisy ustawy dotyczą również sklepów powyżej 250 mkw. (wcześniej powyżej 400 mkw.).

– Przygotowaliśmy ten e-book z pełną świadomością tego, że temat marnowania żywności jest niezwykle obszernym i trudnym zagadnieniem. Problem ma swój wymiar społeczny, bo jest ważny zarówno dla planety, jak i dla coraz bardziej świadomych konsumentów (już 59% Polaków deklaruje, że lepiej ocenia firmy działające w sposób odpowiedzialny i przeciwdziałające marnowaniu żywności). Mamy tu też aspekt prawny marnowania żywności – bo w handlu kwestia ta podlega regulacji ustawowej; a także praktyczny – bo odpowiedzialny przedsiębiorca musi podjąć bardzo konkretne działania w swoim biznesie, by zredukować ilość wyrzucanego jedzenia. Dlatego też, stworzyliśmy wyczerpujący zbiór porad i wskazówek, które – głęboko w to wierzę – ułatwią przedsiębiorcom sprawne działanie w tym obszarze, a przy tym wyjście naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej świadomych klientów – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.

Publikacja dzieli się na cztery części. Pierwsza zawiera najważniejsze informacje dotyczące marnowania żywności, skali tego zjawiska w Polsce i na świecie, a także skutków dla biznesu i oczekiwaniach konsumenta. W tej części podręcznika omawiane są także wytyczne ustawy i prawne obowiązki przedsiębiorcy (w tym te dot. opłaty za marnowanie żywności). Druga część jest skierowana do przedsiębiorcy i pracowników, a trzecia – do konsumenta. Z tych rozdziałów można się dowiedzieć, jak ograniczyć marnowanie żywności w sklepie (m.in. odpowiednio zamawiając i zarządzając towarem, edukując pracowników, współpracując z organizacjami rządowymi itd.) oraz w domu. Część czwarta to dodatki: wzory, formularze, przykłady oraz kalkulator opłat.

Podręcznik powstał w ramach kampanii społecznej Grupy Eurocash, która ma na celu wspieranie sklepów niezależnych w walce z marnowaniem żywności. Biorą w niej udział m.in. sieci: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama i Delikatesy Centrum; wspierają ją też marki abc na kołach i Frisco. Partnerami edukacyjnymi kampanii są Akademia Umiejętności Eurocash i FDEE, a partnerem społecznym – Caritas. Poza e-bookiem, w ramach działań powstały także liczne artykuły na blogu Grupy, webinary oraz nagrania z konferencji, która odbyła się 16 października (Światowy Dzień Żywności). Materiały uzupełniają wiadomości z podręcznika i są dostępne na platformie Akademii Umiejętności Eurocash. 

Cała kampania „Szanujemy, nie marnujemy!” jest częścią realizacji „Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+”.

Katarzyna Sołowiej

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

zachmurzenie duże

Temperatura: 6°C Miasto: Gostynin

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 8 km/h

Ogłoszenia
Specjalista ds. sprzedaży - praca od poniedziałku do piątku Specjalista ds. sprzedaży - praca od poniedziałku do piątku PIK Materiały Budowlane Sp. z o.o. Sp.k. oddział w Gostyninie zatrudni pracownika na stanowisko: "Specjalista ds. sprzedaży" Od 1998 roku zajmujemy się hurtową i detaliczną sprzedażą materiałów budowlanych. Sprzedaż prowadzimy w 5 wyspecjalizowanych punktach handlowych. Do naszego zespołu poszukujemy "Specjalisty ds. sprzedaży". ZAKRES OBOWIĄZKÓW: -obsługa klientów hurtowych i detalicznych - wystawianie dokumentów sprzedażowych - kontrola rzeczywistych stanów magazynowych - przygotowywanie ofert handlowych i realizacja zamówień WYMAGANIA: - wykształcenie min. średnie -umiejętność bardzo dobrej obsługi klienta - znajomość asortymentu branży budowlanej - umiejętność pracy w zespole -min. 2-letnie doświadczenie w branży OFERUJEMY: - atrakcyjne wynagrodzenie, premie motywacyjne - pracę w Firmie o pewnej pozycji rynkowej - możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego i rozwoju - zatrudnienie na podstawie umowy o pracę - pakiet socjalny Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami. Informacje Prawne Prosimy o dopisanie następującej klauzuli: " Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez PIK. Materiały Budowlane Sp. z o.o. Sp. k. dla potrzeb rekrutacji (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama