Pamiętaj, że taki film reklamowy może być różnie definiowany, w zależności od tego, gdzie będzie emitowany. Warto też wiedzieć, w jaki sposób przygotować wideo do celów promocyjnych. Dlaczego to tak istotne?
Film reklamowy – co powinieneś o nim wiedzieć?
Badania pokazują, że już pierwsze spojrzenie na film reklamowy przez potencjalnego odbiorcę wpłynie na to, czy zostanie on zapamiętany czy nie. Niezależnie od tego czy szykujesz długi film czy krótkie wideo – konieczny jest odpowiedni pomysł, scenariusz i realizacja.
To niezwykle ważne, bo odbiorcy będą reagować wyłącznie na oryginalne, czytelne, zrozumiałe i dobrze przygotowane filmy, ukazujące się w odpowiedniej konwencji i przemyślanej jakości. Tylko takie wideo może osiągnąć sukces. Plan ten musi mieć też krótki film reklamowy.
Jak długo powinien trwać krótki film reklamowy?
Czas trwała krótkiego wideo reklamowego różni się od jego przeznaczenia. W telewizji spot nie powinien mieć więcej niż 10-15 sekund. To czas, w którym musisz przekazać najważniejsze informacje, umożliwiające przyciągnięcie potencjalnych klientów. Na trochę innej zasadzie funkcjonują z kolei wideo umieszczane w Internecie.
Tutaj krótki film reklamowy określa się jako materiał od kilku sekund do około 30 sekund. Skąd ten rozstrzał? Niekiedy reklamy w serwisach społecznościowych mają zaledwie 5-10 sekund, aby nie można było ich pominąć. 30 sekund można już pominąć, a wideo powinno naprawdę zaciekawić widza, aby pozostał on z nim do końca.
Dla porównania – dłuższy film reklamowy w Internecie trwa około minuty. Niektóre wideo może trwać nawet kilka minut! To najczęściej bardzo rozbudowany materiał z przemyślaną fabułą, która opowiada np. historię lub jest wzorowana na recenzję dziennikarską określonego produktu.
Gdzie wykorzystasz krótkie wideo reklamowe?
Krótkie wideo reklamowe to bardzo interesująca forma promocji dla różnego rodzaju marek. Gdzie możesz je wykorzystać? Przede wszystkim świetnie sprawdzi się w serwisach typu YouTube, Instagram czy Facebook. Nadaje się także do promocji na coraz bardziej popularnym TikToku. Media społecznościowe są najlepszym nośnikiem takich form wideo reklamowego.
Poza tym krótkie filmy reklamowe sprawdzą się na różnego rodzaju targach, eventach firmowych, konferencjach i w podobnych miejscach, gdzie możesz znaleźć potencjalnych klientów. Są swoistą wizytówką Twojego przedsiębiorstwa i na pewno warto mieć taki materiał w zanadrzu.
Napisz komentarz
Komentarze