Na stacji w Sierakówku, na linii Płock – Kutno (lk 33), PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. remontują niemal kilometrowy odcinek toru. Wymieniane są wyeksploatowane szyny i podkłady. Materiał wykonawca pozyskał z remontowanej linii kolejowej nr 3 na odcinku Warszawa – Sochaczew.
Inwestycja PLK SA umożliwi sprawniejsze połączenia pociągów pasażerskich i towarowych. Płynniejsze będą przejazdy składów towarowych do płockiej rafinerii PKN Orlen. Prace prowadzone w torze na stacji w Sierakówku nie mają wpływu na ruch pociągów pasażerskich. Roboty zaplanowano do końca lutego br.
W latach 2017-2020 PLK SA przeznaczyły blisko 60 mln zł na prace na odcinku Kutno – Płock. W efekcie wymiany szyn i podkładów prędkość pociągów pasażerskich wzrosła do 100 km/h, co skróciło czas podróży pomiędzy miastami o około 10 minut. Sprawniejsze są także przejazdy składów towarowych z wagonami – cysternami do rafinerii PKN Orlen w Płocku. Łącznie zmodernizowano 21 obiektów inżynieryjnych, w tym 750-metrowy most kolejowy w Płocku, most w Gostyninie i wiadukt w Łącku. Dzięki wymianie nawierzchni na 24 przejazdach kolejowo – drogowych wzrosło bezpieczeństwo na styku dróg i torów.
Karol Jakubowski
zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Napisz komentarz
Komentarze