28 października 2020 r. podpisano umowę na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej i materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla obwodnicy Łącka w ciągu DK60. Przewiduje się, że nowa droga o długości ok. 3 km ominie istniejącą zabudowę po północno-zachodniej stronie obecnej DK60.
W grudniu 2022 r. do Wójta Gminy Łąck złożony został wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej, ze wskazaniem Wariantu 1A przebiegu obwodnicy jako rekomendowanego.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Łącka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się DK60 pomiędzy Płockiem a Kutnem. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Łącku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego odbywającego się wokół Warszawy. Droga stanowi bowiem alternatywny objazd aglomeracji stołecznej po północnej stronie pomiędzy drogą S8 a autostradą A1. Będzie również stanowić uzupełnienie zbudowanej obwodnicy Gostynina.
Program budowy 100 obwodnic, to kolejny ważny program drogowy rozpisany na dekadę adresowany do miejscowości w całej Polsce celem wyprowadzenia uciążliwego ruchu drogowego poza obszary miejscowości tych dużych i tych mniejszych. Po 2 latach mamy wymierne tego efekty, cieszę się i liczę, ze program będzie ewoluował na kolejne miejscowości - powiedział Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.
Planowany harmonogram realizacji w Łącku:
- grudzień 2022 r. - złożono wniosek o wydanie DŚU,
- IV kw. 2025 r. - ogłoszenie przetargu w systemie Projektuj i buduj,
- 2026 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
- 2027-2029 - planowane lata realizacji robót budowlanych.
Napisz komentarz
Komentarze