Zadania turniejowe zostały podzielone na 3 kategorie: zadanie praktyczne, programowanie i wyścig. Przed turniejem zadaniem drużyny było przygotowanie dwóch robotów. Pierwszy musiał posiadać określone parametry techniczne oraz minimum jeden element wykonany za pomocą technologii 3D i przejechać trasę na specjalnie przygotowanej macie turniejowej. Podczas wykonywanej misji robot miał wykorzystać czujnik dotyku, nie mógł pozostawiać elementów swojego wyposażenia na macie oraz zebrać w określony sposób przygotowane przeszkody.
Zadanie praktyczne polegało na rywalizacji ze sobą dwóch robotów (drużyn), które miały zdobyć jak największą ilość punktów za wykonanie określonych zadań na macie. W kategorii Programowanie drużyna musiała wylosować 3 zadania polegające na zaprogramowaniu robota przygotowanego przez organizatorów turnieju. Robot miał wykonać określone zadanie i odczytać wartości z czujników. Kategoria Wyścig polegała na przygotowaniu modelu pojazdu i pokonaniu jak najdłuższego dystansu na specjalnie przystosowanym do tego torze o długości 8 metrów.
Drużyna w składzie: Bartosz Walczak, Zuzanna Białek, Jakub Zieliński, Natasza Myszkowska, Laura Lewandowska, Kacper Raurowicz, Szymon Raurowicz, Krystian Rogalski, która pracowała pod kierunkiem trenerów: Renaty Kuźniewskiej i Krzysztofa Białka zdobyła I miejsce w kategorii Wyścig i III miejsce w kategorii Programowanie.
Liga Robotów to ogólnopolski turniej robotyczny oparty na założeniach idei STEAM, która wskazuje, że proces uczenia się to poszukiwanie, współpraca i krytyczne myślenie. Łączy najnowsze osiągnięcia nauki, inżynierii, technologii, a także sztuki i matematyki. Pomaga kształtować otwarte i kreatywne umysły, na miarę XXI wieku.
Napisz komentarz
Komentarze