Członek stowarzyszenia Tak dla CPK Patryk Wild w radiu Wnet krytykuje spowolnienie tempa realizacji projektu, wskazując, że koncentruje się on głównie na budowie infrastruktury lotniskowej oraz kolei dużych prędkości.
Plany dotyczące kolei dużych prędkości nie uwzględniają stworzenia połączeń z mniejszymi miastami, co powoduje, że rozwój transportu skoncentrowany jest tylko na niewielkiej części mieszkańców Polski. Obecne podejście jest nie tylko społecznie niesprawiedliwe, ale też nieefektywne z punktu widzenia rozwoju całego kraju – zauważa rozmówca Krzysztofa Skowrońskiego.
Patryk Wild zauważa, że rząd ujawnia plany związane z projektem w sposób nieprzejrzysty, ponieważ dokument dotyczący wieloletniego planu budowy CPK został ujawniony jedynie przez stowarzyszenie Tak dla CPK, a nie przez oficjalne źródła rządowe.
W sierpniu tego roku na stronie internetowej CPK ukazała się wiadomość, iż pełnomocnik rządu ds. CPK zatwierdził wybór wariantu W41 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowych nr 5 i 50 na odcinku węzeł CPK – Płock – Włocławek.
Wariant wychodzi z węzła kolejowego CPK na terenie Gminy Teresin. Następnie linia omija Sochaczew od północy i zmierza w kierunku mostu na Wiśle. Na tym odcinku powstaną m.in. przejścia dla zwierząt łączące szlaki migracyjne fauny Kampinoskiego Parku Narodowego. Most na Wiśle będzie zaczynał się na terenie Łęgu-Januszewa i połączy się z Wyszogrodem na drugim brzegu. Dalej linia skręca w kierunku zachodnim (gminy Mała Wieś, Bodzanów, Słupno, Radzanowo, Bielsk, stacja pasażerska w Bodzanowie-Chodkowie), by za pomocą odgałęzienia połączyć się z dworcem pasażerskim w centrum Płocka. Linia mija kombinat Orlen od strony północnej, a dalej przebiega przez tereny gmin Bielsk, Stara Biała, Brudzeń Duży (stacja w Brudzeniu Małym), Dobrzyń Nad Wisłą do węzła niedaleko Nowej Wsi w Gminie Wielgie. Tam główny przebieg linii skręca w stronę Lipna (a dalej Grudziądza i Gdańska), zaś południowa odnoga prowadzi przez most na Wiśle do stacji położonej w centrum Włocławka. W Lipnie zaplanowano stację pasażerską i węzeł z linią kolejową nr 27. Odcinek objęty studium kończy się w miejscowości Złotopole w gminie Lipno.
W Płocku cieszyli się, że do stolicy dojadą po nowych torach w 50 minut. Póki co pozostają płocczanom Koleje Mazowieckie z Mazovią i Mazoviakiem przez Gostynin w 2,5 godziny.
https://www.gostynin24.pl/artykul/12869,fotowoltaika-w-malopolsce-czy-warto-zainwestowac
Napisz komentarz
Komentarze