Emocje i wyobraźnia w SP nr 3

Na ostatniej lekcji etyki z uczniami 8 klasy i klas gimnazjalnych rozpoczęto cykl zajęć związanych z emocjami. Za narzędzie do ćwiczeń posłużyły karty do popularnej gry karcianej Dixit.

Jest to gra w skojarzenia, w której uczestnicy stają się twórcami bajek. Karty do gry są artystycznie zdobione, a motywy na nich umieszczane odwołują się do wielu scen znanych z najróżniejszych bajek.

Uczniowie, po zapoznaniu się z talią kart, zostali poproszeni o wybranie jednej karty, której obrazek najtrafniej oddaje ich emocje, nastrój, to jak się dzisiaj czują. Gdy już każdy miał „swoją” kartę, uczniowie zostali poproszeni o dobranie do niej jeszcze jednej karty, która przedstawia stan, postawę lub wzbudza emocje, które chcą poczuć, nastrój który chcą osiągnąć, postawę, do której dążą.

Następnie uczniowie w parach, grupach omawiali swoje karty, uzasadniając wybór.

Nie było osoby, u której karty nie wzbudziły emocji. Te emocje widoczne były na twarzach wszystkich. Nauczyciel także wybrał dwie karty i na ich przykładach pokazał jak można je interpretować, po czym, uczestnicząc w pracach każdej grupy, wysłuchał uczniów pokazujących swoje karty.

Wnioski? Uczniowie zauważyli, że: każdy przeżywa różne emocje, niezależnie od sytuacji, nawet gdy wszyscy jesteśmy w tym samym momencie w klasie; że każdy z nas inaczej, po swojemu odbiera te same karty, obrazki, sceny, sytuacje; że każdy interpretuje oglądane karty na podstawie swojej wiedzy, doświadczenia i emocji bądź uczuć, jakie w tej chwili przeżywa; że ukazując swoje emocje, obawiają się oceniania przez koleżanki i kolegów.

Będziemy z uczniami zastanawiali się jak rozpoznawać i nazywać emocje, jak je przeżywać i wykorzystywać, by nie szkodziły tylko pomagały.

Więcej zdjęć tutaj.

Mateusz Lewandowski

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
bezchmurnie

Temperatura: 11°CMiasto: Gostynin

Ciśnienie: 1022 hPa
Wiatr: 9 km/h

Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama