Wycieczka szkolna do Niemiec

W dniach 14-17 maja uczniowie z SP 5 przebywali na wycieczce w Berlinie.

Po drodze mieliśmy możliwość zagoszczenia w Kórnickim zamku. Podziwialiśmy zabytkową rezydencję, aktualnie służącą za muzeum i arboretum oraz wysłuchaliśmy historii o straszącej tam „Białej Damie”. Porę obiadową spędziliśmy w Poznaniu, gdzie przyjrzeliśmy się pięknemu rynkowi, pełnemu zabytkowych, kolorowych kamienic. Wszyscy zwróciliśmy uwagę na trzy fontanny znajdujące się na Rynku, które są współczesnymi dziełami poznańskich artystów:  Mariana Koniecznego —fontanna Apollina, Marcina Sobczaka —fontanna Neptuna i Rafała Nowaka —fontanna Marsa. Po długiej podróży dotarliśmy do Słubic, a tam znajdowała się nasza baza noclegowa.

Drugiego dnia wycieczki udaliśmy się do Berlina. Tam, odbywając długi spacer, podziwialiśmy uroki starego miasta. Poznaliśmy historie związane z zabytkowymi budynkami, Bramą Brandenburską, Reichstagiem, Fragmentami Muru Berlińskiego, Katedrą Berlińską i Ratuszem.

Następnie pojechaliśmy do Poczdamu, aby obejrzeć uroki nieco mniejszego od Berlina miasta. Naszą uwagę przykuł szczególnie pałac Sanssouci, z którego rozlegały się piękne widoki na cudowne ogrody. Skromny pałac z dwunastoma pokojami, z których Fryderyk II Wielki zajmował jedynie pięć, odzwierciedlał zmianę w dworskiej sztuce budowlanej jaka nastąpiła w poł. XVIII w. Barokowe rezydencje, powstające na wzór Wersalu od poł. XVII w., służyły głównie celom reprezentacyjnym, podkreślając polityczną i gospodarczą potęgę państwa. Ich rozmiary często przewyższały aktualne potrzeby mieszkaniowe dworu. Podczas zwiedzania wszystkich zabytków towarzyszył nam pan przewodnik.
Kolejnego dnia odbył się, bardzo oczekiwany przez uczestników wycieczki, wyjazd do Tropical Islands. Jest to ogromny kompleks basenów, znajdujących się pod zadaszeniem ogromnej kopuły, niegdyś będącej wielkim hangarem lotniczym. Oprócz "moczenia się w wodzie", mieliśmy również możliwość skorzystania z wielu innych atrakcji, takich jak, np. zwiedzanie lasów tropikalnych lub plażowanie. Jeśli jednak zgłodnieliśmy, mogliśmy udać się do licznych restauracji. W tropikach spędziliśmy cały dzień.

Ostatni dzień, naszej beztroski spędziliśmy głównie na podróży powrotnej do domu. Jednym z przystanków było Gniezno. Zwiedziliśmy tam katedrę pw. Wniebowstąpienia Najświętszej Marii Panny i św. Wojciecha, w której arcybiskupi, a później także prymasi, dokonywali koronacji królewskich. Następnie wyruszyliśmy do Biskupina, gdzie odwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne.

Wycieczka była wspaniałym wyjazdem, podczas którego wypoczęliśmy i poznaliśmy wiele ciekawych miejsc. Liczymy na więcej takich wypadów.