Reklama dotacje rpo

36. Piesza Pielgrzymka z Płocka na Jasną Górę. „Żywe diamenty Maryi”

tym roku mija trzysta lat od koronacji koronami papieskimi Ikony Jasnogórskiej. To wydarzenie stało się inspiracją do hasła tegorocznej pielgrzymki. Tematem „rekolekcji w drodze” będzie natomiast przesłanie płynące z Fatimy, w związku z setną rocznicą Objawień Fatimskich.

Pielgrzymka wyruszy ze Wzgórza Tumskiego 6 sierpnia 2017 r. po Mszy św. koncelebrowanej w bazylice katedralnej pod przewodnictwem Biskupa Płockiego o godz. 6 00. Zapraszamy do koncelebry wszystkich księży związanych z dziełem pielgrzymki, gości i sympatyków. Trasa pielgrzymki została podzielona na 9 etapów (około 30 km dziennie). Wejście na Jasną Górę będzie 14 sierpnia 2017 r. w godzinach porannych (7.30-8.15).

Do zapisu na pielgrzymkę służy wyłącznie indywidualna Karta Uczestnictwa (wg wzoru przekazanego do parafii lub ze strony internetowej: www.pielgrzymka.com) zawierająca niezbędne dane osobowe pielgrzyma. W związku z powyższym prosimy o czytelne i rzetelne jej wypełnienie. Zapisy indywidualne i zbiorowe na pielgrzymkę organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, a następnie zgłaszają pielgrzymów w punkcie zapisów mieszczącym się w Opactwie Pobenedyktyńskim w dniach 3,4 i 5 sierpnia br. (w godz. od 10.00 do 17.00). Pielgrzymka ma charakter rekolekcji w drodze, a nie rajdu turystycznego.

Opłata pielgrzymkowa, (wpisowe + bagaż + koszulka w kolorze grupy), wynosi: 100 zł od osoby. Dzieci do 13 lat płacą 80 zł, rodziny (co najmniej trzy osoby z jednego domu) – 200 zł. Opłata ta przeznaczona jest na ubezpieczenia (OC i NW), leki i środki medyczne, sanitariaty /toi-toi/, funkcjonowanie kuchni pielgrzymkowej oraz innych służb /opłaty samochodów, które wynajmujemy/, identyfikatory pielgrzymkowe, Książeczki Pielgrzyma i inne materiały. Koszt bagażu wynosi 25 zł i uiszcza się go razem z wpisowym. Z kierowcą samochodu bagażowego trzeba uzgodnić i dodatkowo opłacić przewóz bagażu z Częstochowy oraz materiałów nietypowych, np. butli gazowej (nie wolno pakować jej do plecaka, by nie narażać na niebezpieczeństwo samozapłonu!). Pielgrzymi uiszczają wpisowe i opłatę za bagaż przy zapisie. Bagaż osobisty oddaje się do samochodu swojej grupy, zatrzymując przy sobie tylko te rzeczy, które będą potrzebne w czasie drogi. Kierowca samochodu bagażowego odpowiada za transport bagażu oddanego pod jego zarząd. Osoby, które zamierzają wziąć udział w niecałej pielgrzymce (np. w weekend) zobowiązane są do zgłoszenia się do Służby Informacji po przybyciu na trasę i dokonania wpłaty (10 zł za dzień).

Zapraszamy do duchowego pielgrzymowania wszystkich tych, którzy z racji choroby, pracy bądź innych przyczyn nie mogą pójść pieszo. Pragniemy w ten sposób utworzyć wielką wspólnotę modlitewną, która będzie wspierać wszystkich wędrujących w tak ważnych intencjach Kościoła, Ojczyzny, rodzin i osobistych. Na pątniczym szlaku będziemy pamiętać o duchowych pielgrzymach, m.in. wysyłając pozdrowienia z trasy. Zapisy na Pielgrzymkę Duchową organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, sporządzając listę z danymi (nazwisko i imię, dokładny adres z kodem, parafia) i przekazując ją do Biura Informacji Pielgrzymkowej. Przy zapisie duchowi pielgrzymi składają dobrowolną ofiarę. Duchowi pielgrzymi otrzymają specjalnie przygotowany modlitewnik z rozważaniami na każdy dzień wraz z dokładną trasą pielgrzymki. Podczas dziewięciu dni pielgrzymki zachęcamy duchowych pielgrzymów do udziału w codziennej Mszy św. oraz w wieczornym Apelu Jasnogórskim w kościele parafialnym.

Zespół odpowiedzialnych za służby:

– Przewodnik Pielgrzymki – ks. Jacek Prusiński

– Kierownictwo trasy  – ks. Łukasz Gach

– Liturgia – ks. Piotr Gadomski

– Kwatermistrz – ks. Andrzej Rutkowski

– Kuchnia – Piotr i Magda Poryzińscy

– Zaopatrzenie – Andrzej Jakubowski; Mirosław Sitek

– Służba Ekologiczna – Iwona Myślińska, Krzysztof i Irena Kinalscy

– Służba Techniczna – Piotr Bachman

– Służba Medialna – ks. Jacek Wichorowski

– Informacja – Agnieszka Czaplicka, Agnieszka Sitek- Służba Zdrowia – ks. Marcin Zębala i Marta Zębala

- Kantor Pielgrzymki – Antonina Cieślińska i Mateusz Lampkowski

- Katolickie Radio Diecezji Płockiej – ks. Krzysztof Świerczyński


GRUPA i PRZEWODNIK:

BIAŁO-CZERWONA – ks. Marek Wiśniewski

BIAŁA – ks. Grzegorz Sieczka i ks. Tomasz Dec

BŁĘKITNA – ks. Krzysztof Drzazgowski

BRĄZOWA – ks. Paweł Sobiecki

GRANATOWA – ks. Dariusz Malczyk, dk. Krzysztof Stawicki, dk. Mateusz Wilczyński

MIEDZIANA –ks. Sławomir Grzela

POMARAŃCZOWA – ks. Adam Węgrzyn SDB

SREBRNA – ks. Wojciech Czajkowski

ZIELONA – ks. Krzysztof Załęski

ZŁOTA – ks. Arkadiusz Czubakowski

ŻÓŁTA – ks. Kamil Kowalski

 

Pielgrzymka będzie wędrowała w 11 grupach. Dekanaty zostały związane z określonymi kolorami grup. Przy zapisie pielgrzymów prosimy przestrzegać niżej podanej rejonizacji:

– biała 26 (parafii) Ciechanów-Wsch. i Zach., Strzegowo

– biało-czerwona 38 (parafii) Płock-Wsch., Płock-Zach, Bodzanów, Bielsk

– błękitna 16 (parafii) Nasielsk, Zakroczym

– brązowa 32 (parafii) Rypin, Dobrzyń n/Drwęcą, Żuromin

– granatowa 33 (parafii) Płońsk, Raciąż, Wyszogród

– miedziana 14 (parafii) Mława

– pomarańczowa grupa salezjańska

– srebrna 18 (parafii) Pułtusk, Serock

– zielona 27 (parafii) Sierpc, Dobrzyń n/Wisłą, Tłuchowo

– złota 25 (parafii) Przasnysz, Maków Mazowiecki, Dzierzgowo

– żółta 15 (parafii) Gostynin, Gąbin.

Informujemy, że stałym miejscem udzielania sakramentu małżeństwa w czasie pielgrzymki jest Głogowiec (7.08). Do dnia 31 lipca należy zgłaszać ewentualne śluby do ks. Piotra Gadomskiego (tel. 608 362 481) – odpowiedzialnego za służbę liturgiczną. Formalności dotyczące zawarcia sakramentu małżeństwa załatwia się w swojej parafii.

Na pielgrzymkę należy zabrać ze sobą namiot, gdyż możliwości noclegowe u gospodarzy są ograniczone. Na pielgrzymkę nie powinno zabierać się rzeczy cennych, o dużej wartości.

Osoby niepełnoletnie powinny obowiązkowo posiadać: pisemną zgodę rodziców na przeprowadzenie zabiegu operacyjnego w razie konieczności (wyrażoną na karcie uczestnictwa, oraz książeczce pielgrzyma) oraz dorosłego opiekuna, którego imię i nazwisko musi być wymienione w/w karcie. Kto nie będzie spełniał powyższych warunków nie zostanie zapisany na pielgrzymkę!

Ze względu na wysokie koszty leków i środków opatrunkowych bardzo prosimy, by pielgrzymi zabrali ze sobą niezbędne środki opatrunkowe (bandaże, plastry, watę itp.) i leki, zwłaszcza osobiste! Wszystkich lekarzy, pielęgniarki oraz ratowników medycznych, którzy pragną wesprzeć swoją wiedzą i pomocą Służbę Medyczną podczas pielgrzymki, uprzejmie zapraszamy do współpracy.

Ks. Jacek Prusiński

Przewodnik Główny 36. Pieszej Pielgrzymki

Diecezji  Płockiej na Jasną Górę

fot. KRDP

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

słabe opady deszczu

Temperatura: 7°C Miasto: Gostynin

Ciśnienie: 1016 hPa
Wiatr: 14 km/h

Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama