Szkolenia w ramach mobilności zostały zaplanowane i zrealizowane zgodnie z założeniami projektu oraz kluczowymi potrzebami szkoły, którymi są:
zwiększenie kompetencji językowych nauczycieli (podjęcie aktywności na poziomie międzynarodowym),
dostosowanie form i treści pracy szkoły do europejskich standardów edukacyjnych oraz wspieranie rozwoju uczniów poprzez rozwijanie kompetencji kluczowych i umiejętności praktycznych,
wykształcenie u uczniów przedsiębiorczości i odwagi do podejmowania inicjatyw oraz zachęcanie ich do nauki przez całe życie,
zwiększenie umiejętności nauczycieli i uczniów w dziedzinie zastosowania nowoczesnych technologii i komunikacji,
odnalezienie się uczniów we współczesnym świecie, na krajowym lub międzynarodowym rynku pracy,
wzmocnienie wymiaru europejskiego szkoły i jej międzynarodowego zasięgu,
poszukiwanie przez nauczycieli nowych, skuteczniejszych rozwiązań w nauczaniu, rozwijanie umiejętności pracy zespołowej,
wprowadzanie innowacyjnych metod nauczania i ulepszenie warsztatu metodycznego pedagogów.
Program szkoleń obejmował różne zagadnienia m. in. z zakresu metodologii nauki języka angielskiego, teorii uczenia się na etapie szkoły podstawowej, doskonalenia kompetencji językowych nauczycieli oraz wykorzystywanie nowoczesnych technologii informacyjnych. Szkolenie każdej grupy nauczycieli obejmowało 21 godzin w ciągu pięciu dni. Uczestnicy projektu ERASMUS+ zdobyli nowe doświadczenia w zakresie wymiany informacji i wiedzy pedagogicznej na gruncie międzynarodowym, zaznajomili się z nowymi metodami i formami pracy, poznali nowe technologie informacyjno-komunikacyjne, wzbogacili własny warsztat pracy oraz poprawili kompetencje językowe.
Realizacja kolejnego projektu ERASMUS+, stosowanie aktywnych, innowacyjnych metod, technik i form pracy poznanych podczas szkoleń na Malcie wpłynie na zwiększenie efektów nauczania, ulepszy warsztat metodyczny nauczycieli, poszerzy ofertę edukacyjną, zainspiruje nauczycieli i uczniów do nowych przedsięwzięć. Obserwowane zajęcia
i modele pracy nauczyciele przeniosą na grunt Szkoły Podstawowej w Sierakówku.
Udział przedstawicieli Rady Pedagogicznej w szkoleniach realizowanych w ramach programu ERASMUS+ przyczyni się do podejmowania nowych przedsięwzięć na gruncie polskim i międzynarodowym.
Szkoła Podstawowa w Sierakówku jest jedną z niewielu szkół w delegaturze płockiej, która podejmuje się takich innowacyjnych działań, jakimi są międzynarodowe projekty ERASMUS +, a wraz z nimi pozyskiwanie środków unijnych na rozwój placówki. Podniesienie jakości pracy szkoły, otwarcie na innowacyjne metody nauczania i uatrakcyjnienie procesu nauczania jest znaczącym efektem działań projektowych w placówce. Przedsięwzięcia te wpłyną również na promowanie szkoły i Gminy Gostynin w środowisku lokalnym
i europejskim.
Szkoła Podstawowa w Sierakówku
Napisz komentarz
Komentarze