Z chwilą wprowadzenia nowych pociągów dalekobieżnych na dworcu jest coraz więcej podróżnych. Dużym powodzeniem cieszy się Mazovia (pociąg kursujący na trasie Płock – Warszawa), zwłaszcza w piątek, kiedy to na dworcowym parkingu jest problem z zaparkowaniem samochodu. Parking wymaga natychmiastowej naprawy.
Z nowych pociągów możemy się cieszyć, jednak zarówno budynek dworca jak również parking pozostawiają wiele do życzenia. Dworzec jest obecnie obiektem nieczynnym i nie pełni funkcji związanych z obsługą podróżnych. Zapytaliśmy w biurze prasowym PKP PLK o plany naszego dworca.
- Stan prawny nieruchomości stanowiącej stację kolejową Gostynin jest nieuregulowany. W związku z tym PKP S.A. złożyły wniosek do Wojewody Mazowieckiego o potwierdzenie praw do nieruchomości i obecnie oczekujemy na rozpatrzenie wniosku. Regulacja stanu prawnego pozwoliłaby na docelowe zadysponowanie nieruchomością. Natomiast na uwłaszczenie PKP nie wyraża zgody Miasto Gostynin, które wystąpiło z roszczeniem do części nieruchomości zajętej pod drogi zwyczajowe.
PKP S.A. wielokrotnie prowadziły rozmowy z władzami Miasta Gostynin w sprawie przejęcia przez samorząd budynku i placu przy dworcu, a do czasu przygotowania do przekazania proponowaliśmy zawarcie umowy najmu na preferencyjnych warunkach. Warto zauważyć, że PKP S.A. mają zawartych wiele umów cywilno-prawnych z jednostkami samorządowymi na parkingi przy przystankach kolejowych zrealizowane i prowadzone na koszt oraz staraniem gmin. Niemniej jednak PKP S.A. nie udało się porozumieć z władzami Miasta Gostynin zarówno w sprawie regulacji stanu prawnego nieruchomości, co otworzyłoby drogę do zadysponowania nieruchomością, jak i w sprawie zagospodarowania budynku dworca i placu przydworcowego. Dalsze decyzje w sprawie zagospodarowania tych obiektów zostaną podjęte po uregulowaniu stanu prawnego i po wydzieleniu geodezyjnym - informuje biuro prasowe PKP PLK.
Burmistrz Paweł Kalinowski potwierdza rozmowy z PKP PLK, jednak zaznacza, że dziś Miasta nie stać na przejęcie i wyremontowanie zabytkowego budynku.
- To nie są takie preferencyjne warunki, zauważmy, że jest to budynek zabytkowy i modernizacja takiego obiektu wraz z parkingiem to milionowe koszty. Też ubolewam, że dworzec jest mocno zaniedbany ale to PKP PLK jest zarządcą terenu, podobnie jak ul. Kolejowej.
Łączny koszt wszystkich inwestycji PKP PLK zakończonych w 2021 roku wyniósł ok. 250 mln złotych.
Napisz komentarz
Komentarze