Dlaczego powinieneś dbać o porządek w swoim miejscu pracy
Nieuporządkowane miejsce pracy może być przyczyną wielu problemów związanych z pracą. Niezorganizowane miejsce pracy zwiększa ilość czasu i energii potrzebnej do wykonania nawet najmniejszych i najprostszych zadań. Niektóre rzeczy, które mogą wynikać z niezorganizowanego miejsca pracy to: dodatkowy stres związany z tym, że nie możesz znaleźć rzeczy, kiedy ich potrzebujesz, zmniejszenie produktywności, ponieważ tracisz czas na szukanie rzeczy, do których powinieneś mieć łatwy dostęp, rozproszenie uwagi. Im więcej rzeczy znajduje się na biurku, tym większe prawdopodobieństwo, że odwrócisz uwagę od pracy na jakiś bezmyślny przedmiot.
Organizacja miejsca pracy w praktyce
Pod koniec dnia pracy poświęć dodatkowe dziesięć lub piętnaście minut na uporządkowanie biurka. Powinieneś zostawić w miejscu pracy przynajmniej 80% powierzchni biurka widocznej. Robiąc to na koniec dnia, przygotowujesz się do bardziej produktywnego dnia.
Ogranicz konieczność sięgania po rzeczy, których używasz regularnie. Staraj się, aby przedmioty, do których potrzebujesz szybkiego dostępu, były przechowywane w szufladach lub szafkach blisko Ciebie. Długopisy, poczta, formularze i inne materiały biurowe powinny być łatwo dostępne, bez konieczności ciągłego wstawania.
Stwórz zorganizowany system segregacji dokumentów. Oznacz pliki kolorami i podziel je na odpowiednie kategorie. Korzystaj z wizualnego systemu segregacji, który pozwoli Ci dokładnie zobaczyć, gdzie masz szukać ważnych informacji. Najnowsze akta przechowuj w wiszącym systemie plików na biurku, a pozostałe, które można zarchiwizować, w szafce na dokumenty, z dala od biurka.
Skonfiguruj system filtrowania poczty elektronicznej, abyś mógł szybko ignorować lub zapisywać otrzymywane wiadomości. Wiele osób spędza godziny na czytaniu i przeszukiwaniu e-maili. Dużo ciekawych rozwiązań znajdziesz na www.ogloszenia24m.pl
Mimo że chcesz, aby Twoje miejsce pracy miało charakter osobisty, ogranicz liczbę przedmiotów, które masz na biurku. Upewnij się, że wszelkie osobiste akcenty dodawane do biurka są niewielkie i nie rozpraszają uwagi. Powinny być w stanie dodać trochę koloru lub radości do miejsca pracy, ale nie powinny obniżać Twojej produktywności.
Napisz komentarz
Komentarze