Najważniejsze składniki każdego sklepu internetowego
Sklep internetowy to nie tylko oferowany towar. Liczy się sposób, w jaki go przedstawimy. Podczas zakupów na odległość możemy to zrobić za pomocą opisu, fotografii produktu lub też filmu prezentującego przedmiot. Na dzień dzisiejszy, najbardziej przystępna forma to właśnie zdjęcia produktu. Pozwalają one na szybkie zapoznanie się ze wszystkimi właściwościami oferty. Kolor, wielkość czy zawartość zestawu – te wszystkie informacje mogą w ułamku sekundy przekazać fotografie produktu.
Kolejnym, bardzo ważnym elementem są atrakcyjne i ciekawe opisy prezentowanych produktów. Ważne jest, aby przekazywać klientom jak najwięcej informacji o produkcie. W dobrym opisie powinniśmy obowiązkowo zawrzeć dokładny rozmiar przedmiotu, jego funkcje i parametry, zawartość pudełka. Im więcej informacji klient otrzyma, tym większe prawdopodobieństwo, że zdecyduje się na zakup właśnie w naszym e-sklepie.
Szczególną uwagę zwróć na zdjęcia produktowe
Dlaczego uważamy, że zdjęcia produktowe są najważniejszym składnikiem każdej oferty? Mamy ku temu kilka mocnych argumentów:
- - ludzie są wzrokowcami – podczas pierwszego kontaktu z ofertą, zdecydowana większość potencjalnych klientów spojrzy na galerię zdjęć produktowych. Jeśli zachęcą go na tyle aby pozostać na stronie, w kolejnym kroku zapozna się z opisem i szczegółami.
- - klienci nie lubią poświęcać dużo czasu i uwagi – znaczna większość kupujących chce zrobić takie zakupy jak najsprawniej. Często w tym celu wykorzystuje się urządzenia mobilne. Doskonale wiemy, jak uciążliwe jest przewijanie ściany tekstu na małym wyświetlaczu. To kolejna przewaga zdjęć produktowych w sprawnej prezentacji oferty sklepu internetowego.
Profesjonalne zdjęcia produktowe mogą również przyciągać uwagę klientów dzięki ciekawym i atrakcyjnym stylizacjom. Można tu skorzystać z przeróżnych akcesoriów czy dekoracji, aby nadać produktowi odpowiedni charakter i podkreślić jego atuty oraz zastosowanie w konkretnej sytuacji.
Oryginalność to klucz do sukcesu
Jak sprawić aby oferta naszego e-sklepu została w pamięci każdego odwiedzającego go klienta? Należy wyróżnić naszą ofertę na tle konkurencji. Zdjęcia produktowe wykonane indywidualnie do naszego e-commerce są niezwykle silnym do zapamiętania wyróżnikiem. Zdecydowanie odradzamy korzystanie z ogólnodostępnych zdjęć produktowych, które otrzymamy na przykład od hurtowni czy ze strony producenta. Sprawią one, że nasza oferta zginie pomiędzy dziesiątkami podobnych sklepów konkurencji.
Zobacz więcej o tym jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym na naszym blogu.
Napisz komentarz
Komentarze