Wraz z przyjaciółmi z Hiszpanii, Portugalii oraz Grecji uczniowie naszej szkoły zaprezentowali za pomocą prezentacji multimedialnych, zdjęć, murali i video tradycje oraz zwyczaje wielkanocne. Uczestnicy wyjazdu mieli możliwość nauki podstawowych zwrotów grzecznościowych oraz powitalnych w języku hiszpańskim. Brali udział w grach i zabawach tradycyjnych (hiszpańskich) - Gymkhana oraz lekcjach otwartych, zajęciach z robotyki organizowanych przez szkołę Colegio Compañía de María de Puente Genil. Ważnym wydarzeniem było oficjalne spotkanie z władzami miasta. Podczas wizyty w fabryce
"La Gondola" uczestnicy mogli zobaczyć, jak przebiega proces produkcji soku oraz konfitury
z pigwy. Ciekawym doświadczeniem była nauka tradycyjnego tańca – flamenco.
Uczestnicy wyjazdu do Hiszpanii brali udział w wycieczkach. Niezwykłym miejscem było miasto Sewilla położone w południowej części. Zwiedzano Alkazar - dawny pałac królewski oraz jego ogrody. Niezwykłych wrażeń dostarczyła całodniowa wycieczka do Kordoby położonej nad rzeką Gwadalkiwir, w regionie Andaluzja. Główną atrakcją było zwiedzanie "La Mezquita de Córdoba" - Wielkiego Meczetu częściowo przebudowanego na gotycko - renesansową katedrę. To jedna z najbardziej fascynujących, średniowiecznych budowli w całej Europie. Równie mocno zadziwia pięknem swojej architektury, jak historią związaną z jej budową oraz funkcjonowaniem na przestrzeni przeszło tysiąca lat.
Ostatni dzień w przepięknej Hiszpanii uczestnicy mobilności spędzili w Maladze, gdzie podziwiali uroki miasta z palmami w tle i błękit Morza Śródziemnego. Miasto Malaga jest położone u podnóża gór Betyckich. Uczestnicy podczas pobytu w Maladze odwiedzili Muzeum Picassa, które mieści się w budynku stanowiącym przykład renesansowej architektury cywilnej Andaluzji - Palacio de Buenarista. Stałą wystawę tworzy wybór dzieł pochodzących z prywatnej kolekcji dwóch członków rodziny artysty Christiny Ruiz-Picasso i Bernarda Ruiz-Picasso.
Spotkanie grup projektowych pozwoliło nawiązać międzynarodowe przyjaźnie i znajomości na całe życie. Udział w projekcie z pewnością wpłynie na edukację i świadomość kulturową uczniów naszej szkoły, nauczy ich postaw tolerancji i otwartości wobec innych narodowości, poszerzy horyzonty, jak również zmotywuje do nauki języków obcych. Nauczyciele poznali i nabyli nowe metody i formy pracy z dziećmi, młodzieżą w zakresie nauczania języka angielskiego. Poznali nowe techniki i narzędzia, które uatrakcyjniają tradycyjne metody nauczania. Wymienili doświadczenia i dobre praktyki z nauczycielami ze szkół europejskich.Właśnie dlatego nasi nauczyciele podejmują innowacyjne działania w ramach projektu ERASMUS PLUS.
Szkoła Podstawowa w Sierakówku
Napisz komentarz
Komentarze