Pasy te, choć mogłoby się wydawać, że jest inaczej, mają bardzo złożoną konstrukcję. Poprzeczny przekrój wygląda jak trapez, co gwarantuje wysoką siłę tarcia przy niedużym napięciu wstępnym pasa. Przeznaczenie pasa klinowego zależy od typu. Rynek oferuje nam różne rodzaje, przykładowo pasy które mają ścięte boki czy pasy okryte. Szeroki wybór pasów klinowych znajdą Państwo w sklepie EBMiA.pl pod adresem: https://www.ebmia.pl/480-pasy-klinowe
Pasy okryte i ze ściętymi bokami
Pasy mające ścięte boki charakteryzuje niewielki poślizg. Mają też wyższą przenoszoną moc niż ma to miejsce w przypadku okrytych pasów, które mają podobne wymiary
Pasy w wariantach z uzębieniem
Często pasom klinowym towarzyszy uzębienie zewnętrzne lub wewnętrzne. Nie odpowiada za przenoszenie obciążeń, wpływa na zwiększenie elastyczności w bocznych powierzchniach pasa. Podnosi także wytrzymałość materiału poprzez zmniejszenie wewnętrznego tarcia w ściskanej warstwie. Pasy z uzębieniem przylegają lepiej do powierzchni bocznych rowka i mogą pracować pod mniejszym kątem, jeśli chodzi o opasanie. Pasy klinowe uzębione dostępne w https://www.ebmia.pl/982-avx-pas-klinowy-uzebiony-uniwersalny
Zespolone pasy
Powstają przez połączenie dwóch lub więcej pasów klinowych, co uzyskuje się przez zastosowanie elastycznej taśmy. Łączy się pasy, które mają jednakową wielkość i długość. Przenoszą wyższe moce od normalnoprofilowych pasów i wykorzystują mniejsze koła pasowe. Często wykorzystuje się to w roboczych pojazdach po to, by przenieść moc silnika spalinowego na prądnice, wentylatory, a także pompy wodne i inne elementy. Pasy klinowe zesopolone kupisz pod adresem: https://www.ebmia.pl/655-zespolone
Pasy zamknięte i otwarte
Klinowe pasy produkuje się w dwóch zasadniczych wariantach – otwartym lub zamkniętym. Pierwsze wykorzystujemy tam, gdzie pasa zamkniętego nie można użyć ze względu na zabudowę. Dodatkowo tam, gdzie mamy nietypową długość pasa i nie możemy zdecydować się na standardowe rozwiązanie.
Pasy wieloklinowe
Tu mamy połączenie mocnych stron pasów płaskich i klinowych. Używane w przekładniach napędowych osprzętu pojazdów ciężarowych. Używane w różnych urządzeniach AGD, bo ich zabudowa pozwala na przenoszenie dużych mocy z zachowaniem wysokiej prędkości. Więcej o budowie i zasosowaniu paska wieloklinowego przeczytasz na https://www.ebmia.pl/wiedza/porady/mechanika-porady/pasek-wieloklinowy-budowa-zastosowanie/
Artykuł dostarczył sklep techniczno-narzędziowy EBMiA.pl oferujący części przeniesienia napędu.
Napisz komentarz
Komentarze